כל מי שהצליח לחסוך סכום כסף כזה או אחר רוצה ש"הכסף יעבוד בשבילו". נדלן בחו"ל מניב תשואה גבוהה במיוחד ומהווה את אחד מאפיקי ההשקעה המבוקשים ביותר, אולם כדאי לדעת שאפיק זה מחייב נקיטת מספר כללי זהירות והעצה של חז"ל, "סוף מעשה במחשבה תחילה", תקפה במיוחד למי שמשקיע את חסכונותיו, או לפחות את חלקם, בנדלן מעבר לים.

לוקיישן, לוקיישן, לוקיישןעסקאות נדלן בחו"ל

המפתח של עסקאות נדלן משובחות באמת הוא לוקיישן מעולה, והדבר תקף שבעתיים כשמדובר בנדלן בחו"ל.

בהקשר זה חשוב לזכור קודם כל שרכישת דירה להשקעה שונה לחלוטין מרכישת דירה למטרת מגורים, ואם במקרה השני השאלה הראשונה שאתם שואלים את עצמכם היא "איפה אני רוצה לגור?" או "איפה הכי טוב לגור?", הרי שכשמדובר בנדלן כהשקעה השאלה שצריכה להישאל היא "איפה התשואה תהיה הגבוהה ביותר?"

אם למשל אתם מחפשים עסקת נדלן בארה"ב, קחו בחשבון שאמנם ניו יורק היא מקום מצוין להשקיע בו, וכך גם מיאמי, אולם ישנן גם ערים ועיירות קטנות יותר שאולי אפילו לא שמעתן את שמן מעולם ושדווקא בהן עשויה לצוץ הזדמנות מתגמלת במיוחד.

להיזהר מהכללות

קראתם בעיתון או באינטרנט ששוק הנדלן ברומניה מציע הזדמנויות מצוינות? מצוין, אבל אין פירוש הדבר שכל עסקת נדלן במדינה זו היא אכן משתלמת. באופן דומה גם אם שמעתם על עסקאות נדלן ספציפיות שביצעו חברים או מכרים בעיר זו או אחרת ברחבי העולם, אל תמהרו להצטרף לטרנד.

קחו בחשבון שגם אם במדינה מסוימת ישנן עסקאות נדלן מצוינות, בהחלט ייתכן שישנן במדינה זו ערים שבהן מחירי הנדלן גבוהים מאוד והתשואה שהם יניבו תהיה נמוכה, או שבגלל חוקים מקומיים כלשהם שוק השכירות באזור מסוים יקרטע – והכסף שלכם לא יעבוד בשבילכם.

חשוב מאוד ללקט מידע נרחב, מקיף במיוחד ומעמיק לגבי כל עסקת נדלן ספציפית שעומדת על הפרק – ולהיזהר מהכללות.

עסקאות נדלןלא בלי עורך דין

בעת ביצוע עסקת נדלן בכל מקום באות לידי ביטוי סוגיות משפטיות רבות וכמובן שישנו גם את היבט המיסוי. לא רק בישראל הוא מורכב מאין כמותו אלא ברוב מדינות העולם ישנם שלל חוקים ותקנות, ומי שלא שולט בהם עלול למצוא עצמו משלם סכומי כסף גבוהים מאוד לרשויות המס, או לחילופין עובר על החוק (מתוך חוסר ידיעה) ומסתבך קשות.

מסיבה זו אין לבצע עסקאות נדלן ללא ליווי צמוד של עורך דין, כשכמובן עורך הדין חייב להיות לא רק מומחה בתחום הנדלן אלא בעל ניסיון ספציפי בכל מה שקשור לנדלן במדינה בה בחרתם להשקיע.

דרך נוספת לנטרל את כל המוקשים הנ"ל בדרך להשקעה חכמה ומניבת פירות מתוקים במיוחד בחו"ל היא לעשות זאת באמצעות חברת השקעות נדלן הפועלת מעבר לים – כשכמובן גם את החברה חובה לבחור אחרי מחקר שוק מקיף.